科目情報
コースナンバリング |
4-531x-707 |
---|---|
科目名 |
Advanced Robotics(ロボット工学特論) |
開講学期 |
後期 |
開講時期 |
3クォータ |
曜日・校時 |
月4 |
単位数 |
2 |
授業担当教員 |
佐藤 和也 |
講義情報
学士力番号
1-(4) |
講義形式
Classes will be conducted via interactive video streaming via Webex. |
講義概要
First of all, kinematics and dynamics of revolute joints rigid manipulator is lectured in this course. |
開講意図
It is necessary to know about the mathematical model of manipulator for the control engineer |
到達目標
The aim of this lecture is to recognize the control method of robot manipulator. |
聴講指定
1 grade |
履修上の注意
Classes will be conducted via interactive video streaming via Webex. |
授業計画
回 |
内容 |
授業以外の学習 |
---|---|---|
1 |
control method of single rink manipulator |
geometry |
2 |
object coordinate and coordinate transform matrix |
matrix |
3 |
forward and inverse kinematics |
dynamics |
4 |
joint speed and end effector speed |
dynamics |
5 |
manipulator control using kinematics |
control theory |
6 |
dynamics of robot manipulator (No. 1) |
dynamics |
7 |
dynamics of robot manipulator (No. 2) |
dynamics |
8 |
control method of robot manipulator using dynamic model (No. 1) |
control theory |
9 |
control method of robot manipulator using dynamic model (No. 2) |
control theory |
10 |
control method of robot manipulator using dynamic model (No. 3) |
control theory |
11 |
dynamics of mobile robot |
dynamics |
12 |
control of mobile robot (No. 1) |
control theory |
13 |
control of mobile robot (No. 2) |
control theory |
14 |
control of mobile robot (No. 3) |
control theory |
15 |
advanced contents |
geometry, matrix, dynamics, control theory |
成績評価の方法と基準
reports:50%,final exam:50%. If total score is satisfied. |
開示する試験問題等
final exam and reports |
開示方法
website |
教科書
資料名 |
版 |
|
---|---|---|
著者名 |
発行所名・発行者名 |
出版年 |
備考(巻冊:上下等) |
ISBN |
|
Robot Modeling and Control |
1 |
|
M. W. Spong, S. Hutchinson, M. Vidyasagar |
WILEY |
2006 |
オフィスアワー
Wednesday, 5 |
アクティブラーニング導入状況
アクティブラーニング導入状況 |
||||
---|---|---|---|---|
カテゴリー4 |
カテゴリー3 |
カテゴリー2 |
カテゴリー1 |
カテゴリー0 |
学生が自ら主体となって、学習の方向性を定め、問題解決に導くための時間です。PROBLEM BASED LEARNING |
グループや個人で行った能動的学習の成果を、教室内外で発表し、その評価を受けたり、質問に対応したりすることにより、学修した内容を深化させるための時間です。OUTPUT |
学生自らが自由に発言し、グループやペアでの協働活動により課題に取り組み、何らかの帰結に到達するための能動的学習の時間です。INTERACTION |
学生からの自由な発言機会はないものの、授業時間中に得られた知識や技能を自ら運用して、問題を解いたり、課題に取り組んだり、授業の振り返りをしたりする能動的学習を行う時間です。ACTION |
基本的に学生は着席のまま、講義を聞き、ノートをとり、知識や技能を習得に努める時間です。INPUT |
0 |
0 |
20 |
20 |
60 |