科目情報
コースナンバリング |
|
---|---|
科目名 |
Advanced Instrument and Control E |
開講学期 |
前期 |
開講時期 |
1クォータ |
曜日・校時 |
火3 |
単位数 |
2 |
授業担当教員 |
佐藤 和也 |
講義情報
講義形式
Classes will be held simultaneously throughout the 15 sessions. |
講義概要
Basics of multi-input multi-output control system and robust control. |
開講意図
Lectures about multi-input multi-output systems and robust control systems. |
到達目標
The aim of this lecture is to understand about basics of multi-input multi-output control systems and robust control. |
聴講指定
Doctor course students who understood classical and modern control theory. |
授業計画
回 |
内容 |
授業以外の学習 |
---|---|---|
1 |
Norm of signals and systems |
basics of linear algebra |
2 |
Model uncertainty |
classical control theory |
3 |
Multi-input multi-output systems, No. 1 |
classical and modern control theory |
4 |
Multi-input multi-output systems, No. 2 |
classical and modern control theory |
5 |
Multi-input multi-output systems, No. 3 |
classical and modern control theory |
6 |
Stability of systems, No. 1 |
classical and modern control theory |
7 |
Stability of systems, No. 2 |
classical and modern control theory |
8 |
Stability of systems, No. 3 |
classical and modern control theory |
9 |
Design of stabilize controller, No. 1 |
classical and modern control theory |
10 |
Design of stabilize controller, No. 2 |
classical and modern control theory |
11 |
Design of stabilize controller, No. 3 |
classical and modern control theory |
12 |
Design of 2 degree of freedom control system, No. 1 |
classical and modern control theory |
13 |
Design of 2 degree of freedom control system, No. 2 |
classical and modern control theory |
14 |
Analysis of robust control systems, No. 1 |
classical and modern control theory |
15 |
Analysis of robust control systems, No. 2 |
classical and modern control theory |
成績評価の方法と基準
Judge with practice and final practice. |
開示する試験問題等
practice and final practice |
開示方法
Distribute to students |
教科書
資料名 |
版 |
|
---|---|---|
著者名 |
発行所名・発行者名 |
出版年 |
備考(巻冊:上下等) |
ISBN |
|
ROBUST and OPTIMAL CONTROL |
1 |
|
K. Zhou, J. C. Doyle, and K. Glover |
Prentice Hall |
1996 |
0-13-456567-3 |
オフィスアワー
5th term, Wednesdays |
アクティブラーニング導入状況
アクティブラーニング導入状況 |
||||
---|---|---|---|---|
カテゴリー4 |
カテゴリー3 |
カテゴリー2 |
カテゴリー1 |
カテゴリー0 |
学生が自ら主体となって、学習の方向性を定め、問題解決に導くための時間です。PROBLEM BASED LEARNING |
グループや個人で行った能動的学習の成果を、教室内外で発表し、その評価を受けたり、質問に対応したりすることにより、学修した内容を深化させるための時間です。OUTPUT |
学生自らが自由に発言し、グループやペアでの協働活動により課題に取り組み、何らかの帰結に到達するための能動的学習の時間です。INTERACTION |
学生からの自由な発言機会はないものの、授業時間中に得られた知識や技能を自ら運用して、問題を解いたり、課題に取り組んだり、授業の振り返りをしたりする能動的学習を行う時間です。ACTION |
基本的に学生は着席のまま、講義を聞き、ノートをとり、知識や技能を習得に努める時間です。INPUT |
0 |
0 |
20 |
20 |
60 |