シラバス詳細

タイトル「2022年度」、カテゴリ「理工学研究科(博士前期課程)」

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科目情報

コースナンバリング

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科目名

International Seminar for Urban E

開講学期

前期

開講時期

1クォータ

曜日・校時

集中講義

単位数

2

授業担当教員

三島 伸雄、柴 錦春、小島 昌一、日野 剛徳、李 海峰、猪八重 拓郎、平瀬 有人

講義情報

講義形式

Intensive international workshop

講義概要

This workshop will be held with the oversea universities. So, it is not fixed yet when and how this class is carried out.
The class will be separately held for the course of civil engineering course and for the course of architecture.
So, the students follow the teachers' indication.

開講意図

To develop the knowledge and skills for civil engineering or architecture.

到達目標

To be able to propose an idea for civil engineering or architecture.

聴講指定

The students should have ability of civil engineering or architecture at least in the undergraduate level.

授業計画

内容

授業以外の学習
本科目は、単位数×45時間の学修が必要な内容で構成されています。授業として実施する学修の他に、授業の内容を深めるために以下の事前・事後学修が必要です。

1

Orientation

Discussion on the group work

2

Information about the study site.

Understanding the study area

3

Survey of the study site

Survey and analysis on the study site considering the idea for the proposal.

4

Survey of the surroundings of the study site

Survey and analysis on the surroundings of the study site considering the idea for the proposal.

5

Middle presentation I

Preparation for middle presentation I

6

Group work for idea

Discussion in the group to create idea

7

Group work for concept

Discussion in the group to create concept

8

Group work for plan

Discussion in the group to create plan

9

Middle presentation II

Preparation for middle presentation II

10

Group work for designing

Discussion in the group to create designing

11

Group work for plan

Discussion in the group to create plans

12

Group work for sections

Discussion in the group to create sections

13

Group work for space

Discussion in the group to create spaces

14

Group work for presentation

Discussion in the group to create presentation

15

Final presentation

Preparation for the final presentation

成績評価の方法と基準

Quality of the work, contribution to the group work, discussion in the group and with the teachers are comprehensively evaluated.

開示する試験問題等

Old works in the previous years.

開示方法

Shown by teachers in the class

教科書

資料名

著者名

発行所名・発行者名

出版年

備考(巻冊:上下等)

ISBN

オフィスアワー

Indicated by teachers before the starting the class.
Basically the students should send email previously.

アクティブラーニング導入状況

アクティブラーニング導入状況

カテゴリー4

カテゴリー3

カテゴリー2

カテゴリー1

カテゴリー0

学生が自ら主体となって、学習の方向性を定め、問題解決に導くための時間です。PROBLEM BASED LEARNING

グループや個人で行った能動的学習の成果を、教室内外で発表し、その評価を受けたり、質問に対応したりすることにより、学修した内容を深化させるための時間です。OUTPUT

学生自らが自由に発言し、グループやペアでの協働活動により課題に取り組み、何らかの帰結に到達するための能動的学習の時間です。INTERACTION

学生からの自由な発言機会はないものの、授業時間中に得られた知識や技能を自ら運用して、問題を解いたり、課題に取り組んだり、授業の振り返りをしたりする能動的学習を行う時間です。ACTION

基本的に学生は着席のまま、講義を聞き、ノートをとり、知識や技能を習得に努める時間です。INPUT

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