科目情報
コースナンバリング |
4-507x-710 |
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科目名 |
International Seminar for Urban E |
開講学期 |
前期 |
開講時期 |
1クォータ |
曜日・校時 |
集中講義 |
単位数 |
2 |
授業担当教員 |
三島 伸雄、柴 錦春、小島 昌一、日野 剛徳、李 海峰、猪八重 拓郎、平瀬 有人 |
講義情報
講義形式
Intensive international workshop |
講義概要
This workshop will be held with the oversea universities. So, it is not fixed yet when and how this class is carried out. |
開講意図
To develop the knowledge and skills for civil engineering or architecture. |
到達目標
To be able to propose an idea for civil engineering or architecture. |
聴講指定
The students should have ability of civil engineering or architecture at least in the undergraduate level. |
授業計画
回 |
内容 |
授業以外の学習 |
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1 |
Orientation |
Discussion on the group work |
2 |
Information about the study site. |
Understanding the study area |
3 |
Survey of the study site |
Survey and analysis on the study site considering the idea for the proposal. |
4 |
Survey of the surroundings of the study site |
Survey and analysis on the surroundings of the study site considering the idea for the proposal. |
5 |
Middle presentation I |
Preparation for middle presentation I |
6 |
Group work for idea |
Discussion in the group to create idea |
7 |
Group work for concept |
Discussion in the group to create concept |
8 |
Group work for plan |
Discussion in the group to create plan |
9 |
Middle presentation II |
Preparation for middle presentation II |
10 |
Group work for designing |
Discussion in the group to create designing |
11 |
Group work for plan |
Discussion in the group to create plans |
12 |
Group work for sections |
Discussion in the group to create sections |
13 |
Group work for space |
Discussion in the group to create spaces |
14 |
Group work for presentation |
Discussion in the group to create presentation |
15 |
Final presentation |
Preparation for the final presentation |
成績評価の方法と基準
Quality of the work, contribution to the group work, discussion in the group and with the teachers are comprehensively evaluated. |
開示する試験問題等
Old works in the previous years. |
開示方法
Shown by teachers in the class |
教科書
資料名 |
版 |
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著者名 |
発行所名・発行者名 |
出版年 |
備考(巻冊:上下等) |
ISBN |
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オフィスアワー
Indicated by teachers before the starting the class. |
アクティブラーニング導入状況
アクティブラーニング導入状況 |
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カテゴリー4 |
カテゴリー3 |
カテゴリー2 |
カテゴリー1 |
カテゴリー0 |
学生が自ら主体となって、学習の方向性を定め、問題解決に導くための時間です。PROBLEM BASED LEARNING |
グループや個人で行った能動的学習の成果を、教室内外で発表し、その評価を受けたり、質問に対応したりすることにより、学修した内容を深化させるための時間です。OUTPUT |
学生自らが自由に発言し、グループやペアでの協働活動により課題に取り組み、何らかの帰結に到達するための能動的学習の時間です。INTERACTION |
学生からの自由な発言機会はないものの、授業時間中に得られた知識や技能を自ら運用して、問題を解いたり、課題に取り組んだり、授業の振り返りをしたりする能動的学習を行う時間です。ACTION |
基本的に学生は着席のまま、講義を聞き、ノートをとり、知識や技能を習得に努める時間です。INPUT |
80 |
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